Przedstawiamy trzeci tom z serii Thorgal - Louve zatytułowany Królestwo chaosu. Należy ON do cyklu prezentującego przygody córki dzielnego wikinga, nieustannie borykającego się z wyzwaniami losu. Królestwo chaosu to finałowa częś...
"Sinozęby" to już siódma część serii fantasy, w której główną rolę gra odważny bohater Thorgal. Co tym razem stanie na jego drodze?To nie koniec problemów i kłopotów kultowego bohatera! W siódmej części serii...
Nowe strategie i możliwości !!!
Przygotuj się na nowe wyzwania, dostosuj strategię i wykorzystaj atuty swojego miasta, aby zdobyć cenne medale. Decyzje, które podejmiesz, odcisną trwały ślad na kartach historii. Nie pozwól jednak, aby ...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
EuroBusiness
Świetna gra dla całej rodziny, w dzieciństwie miałam jej "kosmiczną" wersje, teraz gram wraz z kuzyn...