Ding!...i pozamiatane. Gry do plecaka
Nowa gra w serii „Gry do plecaka”!
Zakłóć kolejność, wprowadź zamieszanie, pozbądź się kart jako pierwszy!
Celem gry jest jak najszybsze pozbycie się kart z ręki. W kolej...
eżeli kochasz komiksy na najwyższym światowym poziomie, które posiadają niebanalną fabułę i wspaniałe rysunki, to kolejny komiks z serii przygód o Thorgalu z pewnością Ci się spodoba. To kolejne wydanie kultowego cyklu komiksów. ...
Point City to gra w dobieranie kart i tworzenie najlepszych kombinacji. Proste zasady, zarządzanie zasobami i budowanie silniczków sprawiają, że gra jest łatwa do nauczenia, ale stanowi wyzwanie dla każdego!
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus