Najwyższej jakości karty do gry renomowanej firmy Ferd. Piatnik and Sohne.W komplecie 2 talie w eleganckim pudełku.Na awersach oraz rewersach charakterystyczne wzory oraz postacie w stylu folklor.Talie składają się z 55 plastikowanych kart o wymiarac...
Na jednej nodze do mety!
Trzecia odsłona kultowej serii gier dla dzieci. Czy "Pędzące Ślimaki" dorównają prędkości osiągniętej przez Jeże i Żółwie? Wydanie, grafiki i autor ten sam. Zasady inne, ale równie rodzinne i zapewniając...
"Thorgal", kultowa seria komiksów, która od kilku dekad nic nie traci ze swojego uroku i magii. "Selkie" to kolejna odsłona niezwykłych przygód głównego bohatera. Dokąd tym razem wyruszy i z jakimi zagrożeniami przyjdzie m...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Talisman: Magia i Miecz
Gra bardzo ciekawa, wciągająca, pisząca coraz to nową historie. Polecam dla nowicjuszy, którzy pierw...