Premiera: marzec/kwiecień 2024 (termin może ulec zmianie)Osiadli nad Oceanem próbujemy swoich sił w żeglarstwie. Ale ostatnio rozeszły się plotki o potwornej istocie, która terroryzuje podróżników na otwartych wodach....
Kryminalne zagadki: Wielka gra to śledztwo ukryte w kartach, przeznaczone dla grupy przyjaciół, bądź samotnego śmiałka.
W mieście grzechu wpływy podzielone są między kilkoro mafijnych bossów, którzy organizują tajne spotkan...
Czwarta część serii rozgrywającej się w świecie Thorgala, a poświęconej losom pięknej i wojowniczej Kriss de Valnor.
Kriss zawładnęła jednym z państw wikingów, a teraz planuje zdobyć tytuł królowej wszystkich ludów Północ...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
nieTakenoko
Świetny pomysł ;)
Grałam w podobną grę związaną z potworami i taki system to strzał w 10.
Uwielbiam ...