Toksyczne pływy przynoszą na Pustkowie obietnicę nowych możliwości czekających na tych, którzy są dość śmiali, by wyruszyć na otwarte morze. Zrujnowane metropolie otwierają porty, a monterzy konstruują złomowe łodzie, które umożliwią po...
Kraken to gra ukrytych tożsamości, blefu i dedukcji, z trzema stronnictwami o całkowicie rozbieżnych celach. Wszyscy stanowicie załogę jednego statku, jednak pragniecie poprowadzić go zupełnie innym kursem. Lojalni marynarze chcą doprowa...
Pomóż zwierzętom zgromadzić zapasy!
Tworzycie leśne krainy pełne krętych ścieżek. Układacie je w taki sposób, aby ułatwić zwierzętom dostęp do ich przysmaków. W trakcie gry należy powiększać kryjówki zwierząt (zmieści się...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Megawojownicy
niby podobna do Potworów w Tokio, ale inna. a według mnie nawet lepsza. Zamysł ten sam- musimy się w...